Etrion fortsätter upp mot solen, Cavotec dubblar vinsten!

Idag släppte två av mina favoritbolag rapport, Etrion och Cavotec. Jag har inte hunnit läsa dom än. Jag tänkte göra det i helgen. Men utan tvekan var det två positiva rapporter även om man kan tro att Cavotecs rapport skulle varit dålig pga kursutvecklingen. Flera stora mycket spännande ordrar kunde man bland annat läsa om idag

Det räckte inte med att Cavotec dubblade vinsten. Kursen sjönk 4% trotts fin rapport. Jag tror många köpte på sig aktier innan rapport i hopp om ännu en superrapport. Vilket inte blev fallet. Jag känner mig dock betryggad om att utvecklingen är fortsatt god och att bolaget fortsätter det utstakade spår man påbörjat.

Begrunda:
http://files.shareholder.com/downloads/AMDA-FS92R/2777248750x0x704445/997e3d0d-f6b9-467f-ac71-bd4df9f6e2ea/Cavotec_SA_-_3Q13_Report_-_20131107PUBLIC.pdf

Portföljen nu på ATH vilket känns grymt!

Lämna en kommentar